Iar?

September 4, 2007

Imi ridic capul din caietul cel plin cu milioane de patratele si ma uit spre monitor. Ceasul imi arata 1:46 PM. Langa el, o fata galbena imi zambeste cu ochii sai negrii si fara viata. Un simbol unic, menit pentru publicitate si pentru a.l apropia pe utilizator de respectivul program. Imi zambeste de fiecare data cand ma uit la ceas. Este in permanenta acolo. Este omniprezent.

Langa el, imi apare un cd cu o nota muzicala pe el. Un alt program deschis. O alternativa la fulgerul portocaliu cu care ne.am obisnuit toti. O incercare de a iesi din rutina. Schimbare.

Ma uit la animalul meu de pe desktop. O fiinta albastra, inocenta, parca experimenteaza pentru prima data, zi de zi, viata. Cum se mira el, in fiecare zi, de aceleasi lucruri: acelasi decor, aceleasi stele. Ce frumos trebuie sa fie. Sa fii mereu surprins.

Ma ridic de la birou si fac aceeasi pasi spre bucatarie, cam 10 la numar, printr.un hol lung si plin de oglinzi. Cum ajung la destinatie, deschid primul dulap pe dreapta pentru a vedea daca e ceva in gel (gen dulce sau asa). Si desi stiu ca nu este nimic acolo, eu tot il deschid. De ce? Obisnuinta.

La cateva zile ma intalnesc cu prieteni pentru a merge la basket. Aceleasi locuri, aceleasi persoane. Foarte rar se schimba cate ceva. Singurele lucruri care schimba un episod de altul sunt niste glezne lovite sau degete intoarse. Dar pana si astea intra in obisnuinta.

Seara, acelasi ritual ca intotdeauna. Calculator, masa, televizor, carte, discutie, cearta, impacare. Altceva? Nimic.

Noaptea. Vise. Aici se mai schimba putin lucrurile. Ele variaza inexplicabil si neprevizibil. Imi place. Problema e ca ma si trezesc.

Sunt asa de doar 2 saptamani, de cand m.am intors in Bucuresti. Stiu ca trebuie sa ma obisnuiesc cu viata asta, pentru ca incepe scoala, dar nu pot. Nu pot.

RUTÍNĂ1 s.f. Capacitate câştigată printr-o practică îndelungată; (depr.) obişnuinţă de a acţiona sau de a gândi totdeauna în acelaşi fel. ♦ Totalitatea obişnuinţelor sau a prejudecăţilor considerate ca fiind un obstacol în calea noului, a creaţiei sau a progresului

Urasc sa stau la birou in fiecare zi, sa joc basket, sa ascult muzica in fiecare zi, sa dorm in fiecare zi la aceleasi ore. Urasc sa fac aceleasi chestii. Vreau schimbare. Vreau imprevizibil. Urasc rutina.

One Response to “Iar?”

  1. elbu Says:

    deci el este compania ta de pe desktop?


Leave a comment